Centerjonas i Storstan

D

et blir mycket centerpartiet nu. Jag vet att man inte ska stanna och kika på en trafikolycka. Man ska definitivt inte skratta och peka finger. Jag rationaliserar för mig själv att det nog inte är nån olycka trots allt. Centern, vårt utan jämförelse rikaste parti, har förmodligen anlitat ett marknadsföringsgeni som yxat fram en ny och banbrytande strategi: låt väljarna skratta åt centerpartiet. Inte med dem, utan åt dem.

Jag kan ana en logik där. Om man som centerpartiet blivit nyliberalt
(ungefär 20 år efter att nyliberalism faktiskt var hett och trendigt) och inte tycker att politiken ska ha någon annan uppgift än att curla banan för storkapitalet och företagen, på vilket sätt kan man bättre illustrera detta än genom att ta på sig en clownnäsa och spela pajas? "Vi bygger ett bättre Sverige, ett leende i taget", liksom. Centerjonas Pettersson får iallafall mig att varggrina varje gång jag tittar på hans nya fräcka video. Spy Bar, Hugo Boss och plattskatt.

Det är nåt rörande över "Stureplanscentern".
Som Badlands Hyena konstarerar:

"Ljudet av råmande kor och traktorer brukade vara Centerpartiets melodi. Nu har kusinen från landet kommit till Stureplan och känt att lukten av sedlar och kokain är oändligt mycket mer förfinad än den som avges av koskit."

(Men ändå, Centerjonas: SPY BAR!?!?!?!)

(Och musiken!?!?!?!?!)

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar