I´ve got a GOOD feeling about this!

Efter att ha sett tre tajta och samspelta rödgröna partiledare i TV4s utfrågning ikväll så säger jag som Han Solo i Star Wars, fast tvärtom: ive got a good feeling about this! Ibland får man en magkänsla som man inte riktigt kan förklara. Det här är en sån. Jag har lärt mig att lita på mina magkänslor.

Alla tre imponerade ikväll på sitt sätt. Peter Eriksson var nog den som förvånade mest, kanske eftersom han inte alltid varit de rödgrönas starkaste kort. Mona Sahlin har väl aldrig varit så här farlig (för högern!) under alla de år jag sett henne. Men ändå, kalla mig gärna partisk, Lars Ohly rockade utfrågningen! Grattis Lasse och Åsa!

(Och jag tänker inte ens surfa över till Aftonbladet och se på vilket sätt Lena Mellin skriver ner våra politiker den här gången. Den högertanten börjar låta som ett hack i grammofonskivan.)

Apropå tvärtom:


Ni som inte redan gjort det MÅSTE förresten läsa Sveket. Det kommer att ge er orken att kämpa så det ryker för en ny regering de här sista dagarna som återstår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar