Skändad Schyman

OK, det hade varit lite roligare om jag hunnit ta en bättre bild innan mitt tåg kom inrusande på Mariatorgets perrong. Men jag kunde inte låta bli att skratta åt att nån vandal hade ritat gluggar i tänderna på Gudrun på reklamaffischen för Lets Dance. Och Hitlermusche på Elin Klinga.


Men det var inte ett skadeglatt skratt, tro inte illa om mig!
Nog för att jag förstår att Gudrun Schymans planerar att dansa sig in i Riksdagen i höst genom utmärkt fotarbete på TV4s bästa sändningstid. Och nog för att det potentiellt skulle kunna vara ett hot mot vänsterpartiet, som nog har en del väljare som kan tänka sig att rösta på Gudrun. Men som jag skrivit tidigare tror jag att projektet F! är dödfött. Och det förvånar mig att Schyman, som den smarta politiker hon är, inte redan börjat dansa mot nödutgången.

Men ibland måste man ju bara få skratta åt en rolig bild, helt utan baktankar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar