Alltså sossar...


J

ag har knipit käft. Ända sedan hyresdrevet mot Juholt lade sig. Tänkt att det är ju iallafall inte min business, inte mitt parti, inte min partiledare. Sossarna får tvätta sin egen smutsiga byk. Det Aftonbladet och övrig media gjorde mot er när drevhundarna jagade Juholt till helvetets portar, skällandes om "hyresfusk" och "glasklara regler" som visade sig inte ens existera, var skamligt. Men den interna kannibalism som ni sysslat med sedan dess är värre.


Om ni inte vill ta hand om er partiledare bättre så är det väl er sak, har jag tänkt och försökt låta bli att registrera de många saker i den pågående kampanjen som skulle få mitt blod att koka om jag vore sosse: högerfalangen, med iskalle Östros i spetsen, som flinkt sticker knivar i ryggen. Mediaeliternas uppenbara förtjusning över att få deras hjälp med att avpolettera den töntige lantisen Juholt, som inte verkar fatta att man bara får vara folkpartist och jaga Stockholmsmedelklassen om man är partiledare för sossarna idag. Det vältajmade läckandet av skitsnack som föder nya löpsedlar varje dag och ger Aktuellt ständigt nytt material till deras stående inslag; "Krisen i socialdemokratin". Vägran att svara redigt på den enkla frågan om förtroende.


Jag är glad att jag inte är socialdemokrat. Glad för mitt blodtrycks och mitt mentala välbefinnandes skull. Men orolig över att den här katastrofregeringen vi har inte får det motstånd den förtjänar. Nu det senaste: Rosengren, Östros och Österberg träffas för att intrigera äta middag. Rosengren "råkar" läcka ut sin förhoppning att Juholt ska avgå till media? Bara "råkar". Jösses. 


Nån. Jävla. Ordning. Får. Det. Vara. I. Ett. Parti! Eller?


Jag vet, det var CH Hermansson som sade det, inte nån av era. Men ändå! Hur länge ska sossehögern få dansa samba på er partidemokratis grav? Har de inte åstadkommit tillräckligt med elände redan? Jag vet att ni inte gillar att höra det, men Carema, friskolor, växande klassklyftor, arbetslöshet, EU-anpassningar... Det är inte bara borgerligheten som bidragit till att göra Sverige till en nyliberal lekstuga. Nu kräver den trötta gamla partihögern med så mycket på sitt rymliga samvete Juholts huvud på ett fat. Ska de få det också?


P.S: Nej jag tycker inte att Juholt inte förtjänar kritik. Det gör han. Jag har sagt mitt om hans politiska velande. Men var är proportionerna?


DN 1, 2, 3, 4, 5, SvD 1, 2, 3, AB 1, 2, 3, 4, Exp 1,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar