Valaffischerna ser bra ut!

Har kollat lite på vänsterpartiets valmaterial. Affischerna ser bra ut! Måttot "håll ihop" var jag lite tveksam till först, men det funkar bra tillsammans med affischernas visuella budskap, klossarna och armarna. Vänsterpartiet är helt klart ett av de partier som lyckats bäst i år med affischerna (och det säger jag inte bara för att jag är partisk!). Men de affischer som jag sett hittills handlar bara om att skattepengar inte ska gå till privata vinster. Bra förvisso, men partiet skulle ju satsa på fyra huvudfrågor: jobb, jämställdhet, rätt till privatliv och klimaträttvisa. Hoppas allt fått plats!


Annars har kristdemokraterna bra affischer, även om de kanske inte lyckas förmedla budskapet vid en första anblick så är de snygga och roliga. Folkpartiet har haft rätt snygga affischer de två senaste valen, men den här gången är det riktig kalkonvarning. Moderaternas ser inte heller så värst kul ut. Sossarna och miljöpartiet har lyckats lite bättre, men det är lite småtrist och förutsägbart. Jag är ändå lite förvånad över att kvalitén är så låg på många håll, när man tänker på hur mycket pengar som de stora partierna har att ösa på propaganda. En del affischer ger intrycket att PR-byrån ifråga hatar partiet och partiledaren som de arbetar åt. Störst är inte alltid bäst, uppenbarligen.

Vet inte om (v) har nån digital knapp som sympatisörer kanlägga upp på sina hemsidor, men jag gjorde ett litet förslag i all anspråkslöshet:

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar