Det är statsmannalikt att ljuga

Moderaterna gör en stark framryckning i Sifo, och krymper därmed de rödgrönas försprång. Tydligen vill väljarna belöna dåligt beteende. Varför annars uppge sig vilja rösta på Reinfeldt, som två gånger de senaste veckorna blivit påkommen med att ljuga svenska väljare rakt upp i ansiktet:


Sanningen är att arbetslösheten nästan fördubblats under moderaternas
och satellitpartiernas tid vid makten. Sanningen är att Sverige klarat krisen sämre än de flesta andra jämförbara länder, trots att vi hade ett väldigt gott utgångsläge med flotta överskott i statskassan, innan moderaterna tillträdde och skattesänkarorgien för de rikaste inleddes.

Uppenbarligen är en del väljare inte så nogräknade. Lögner och valfusk är inget att bråka om. De får de politiker de förtjänar, såklart. Hoppas bara att vi övriga slipper få de politiker de förtjänar också!







Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

  • Johnny säger:

    Kom ihåg att det är Alliansregeringen som åstadkommit den största låglönesatsningen i svensk historia, inte sossarna och kommunisterna som vill skatta skiten ur arbetarna (löntagarna). Är du inte nöjd med att få behålla några tusenlappar mer av dina egna pengar, eller vill du betala mer skatt till staten?

    2010-02-14 | 21:27:06
  • homopoliticus säger:

    Trams, med vänsterpartiets budget skulle den fattigaste häften av Sveriges invånare få mer i plånboken, och de rikaste betala in mer. Högern sänker skatterna mest för de rikaste, och höjer avgifterna som tar en större del av låginkomsttagarnas löner, som a-kasse-chockhöjningen. Dessutom urholkar högerpolitiken vår gemensamma välfärdsstat, vilket kommer att resultera i nedskärningar, arbetslöshet och utslagning framöver, om inte politikerna höjer skatterna för att få in mer pengar.

    2010-02-15 | 10:32:02
  • Christer säger:

    Hej igen,



    Du kanske kan förklara en sak för mig! Jag jobbar väldigt hårt, driver ett företag och försöker expandera. Har ett antal anställda men försöker utöka detta. Således bidrar jag till samhället med mina många extra timmars arbete per vecka, JAG bidrar till välfärden med många andra egenföretagare.



    Nu till min fråga, om du tar allt det extra jag tjänar, vad är då min morot? Varför ska jag anstränga mig och försaka andra saker i livet. Inga företag skapas av 8-17 arbete.



    Säg inte att jag ska göra det för landets skull och alla kära medborgare eller för att jag har råd. Människan funkar inte så och det är därför VP endast har 4-5% av rösterna.



    Jag har kämpat hårt för att nå dit jag är, höga studieskulder och många timmars hårt arbete.



    Mvh,

    Christer

    2010-02-16 | 16:45:45
    Bloggadress: http://ww.slidefinder.net
  • homopoliticus säger:

    Om jag tog allt det du tjänar skulle jag säkert också ta din morot. Därför vill jag inte ta allt du tjänar. Det är inte ens säkert att jag vill beskatta dig hårdare än idag, det beror på hur mycket pengar vi pratar om.



    De med högst inkomst har fått det stadigt bättre i vårt land, och i de flesta andra länder, sedan 80-talet. Samtidigt har de som tjänar minst fått avstå från reella löneökningar. Företagens vinster har fått företräde, skatter har sänkts för höginkomsttagare, löneklyftorna har ökat.



    Nu kan vi se vad den politiken fått för konsekvenser. Klassklyftorna är större idag än de varit sedan SCB inledde sina mätningar. Arbetslösheten har bitit sig fast på en permament hög nivå. Du oroar dig för hur vänsterpolitik skulle påverka dina möjligheter. Oroar du dig någonsin för hur högerpolitik påverkar möjligheterna för de som har det sämst ställt idag, och som hela tiden halkar efter?



    Den goda nyheten för dig som egen företagare, om du säljer mot svensk hemmamarknad, är att med en politik som stärker köpkraften hos svenska konsumenter, och ger mer pengar till de som har störst uppdämt konsumtionsbehov (=låginkomsttagarna) så får också våra företag bättre möjligheter att sälja sina produkter, expandera och tjäna pengar.

    2010-02-16 | 16:58:34

Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar