Ursula-gate!

Många vassa pennor jakt efter Federleys skalp idag. Eller kanske Ursulas peruk? Han fick alltså en trevlig liten semesterresa betald av tio olika privata företag, motprestation: att skriva om resan på sin blogg.

Jag vill härmed informera om att undertecknad bloggare bjuder ut sina tjänster! En vecka på, ska vi säga Lanzarote? Eller Ibiza kanske är mer drag? Jag kan både skriva och ta bilder, och om det är ett krav att transa också så ska det nog gå att ordna.

Om det här blir slutet på Fredrik Federleys karriär så gråter jag för min del inga tårar.
I en rimligare värld hade den varit till ända när den centerpartistiske "frihetskämpen" grät krokodiltårar i Riksdagens talarstol och röstade ja till FRA. Så mycket värt är borgerlighetens snack om frihet och höga ideal, när det kommer till kritan.

Men om jag måste säga att om jag sett något försonande drag
hos denna nyliberal i gröna kamouflagekläder så har det ändå varit Ursula. Lite småljuvligt är det att politiker vågar sticka ut hakan, med risk för att göra sig till åtlöje. Tänk om han skulle komma till plenisalen för en omröstning iklädd full mundering! Det skulle NÄSTAN vara tillräckligt för att förlåta FRA! (Nu tror jag visserligen inte att centerväljarna riktigt delar min uppskattning för gränsöversrkidande gaykultur. Men det är ju Federleys problem.)

Med det sagt så är ju ursäkten "det var inte jag, det var Ursula"
så urbota korkad att man inte tror sina öron. Det är såklart rejält olämpligt att en riksdagsledamot låter sig smörjas av privata företag på det här sättet, med tanke på att han har direkt lagstiftande makt över dessa företag och alltså kan misstänkas för jäv och muta.

Inte omöjligt att det här är sista spiken i kistan för Fredrik Federleys politiska karriär. Men Ursula får gärna göra comeback i något annat sammanhang. Melodifestivalen kanske?

 

 

 

 

 

Läs även andra bloggares åsikter

om , ,

Kommentarer

  • Marcus säger:

    Näe Lanzarote skall du hålla dig ifrån, det blåser en hel del där.



    Vore du borgerlig kunde jag ju rekommendera dig att åka till ett av Federley godkänt resmål, ett resmål där prostitution är lagligt och gatorna flockas av lyckliga horor.



    På tal om horor, var det inte Federley som gick ut med att han vill sälja sin egen kropp ? Sådär rent spontant undrar man ju vad han skulle kosta och hur lycklig han skulle vara efteråt.

    2010-02-11 | 15:44:51
    Bloggadress: http://marcuslikvid.blogspot.com/
  • homopoliticus säger:

    OK, Ibiza går lika bra för min del, där händer det ju grejer, och mycket transor finns det också.



    Vet inte om han sagt att han ska sälja sin kropp, men sin integritet verkar har ju inte hålla hårt på iallafall.

    2010-02-11 | 22:43:45
  • Patrik säger:

    Håler med att det nästan går att förlåta honom för FRA-sveket tack vare Ursula , men bara nästan.



    Var du dock inte lite väl snabb att kommentera Aftonbladets skvaller-artikel. Om inte Federley får ta ett skribentjobb under dylika förutsättningar ställer det väldigt många politiker i märkliga situationer, tycker du inte?



    Tror inte detta kommer få några konsekvenser för Federley heller, i så fall positiva tack vare hans öppenhet och tillgänglighet när karusellen dragit igång, och tack vare Ursula förstås :).



    http://federley.blogspot.com/2010/02/generellt-om-ursulagate.html

    2010-02-13 | 14:13:48
    Bloggadress: http://www.patrikohman.se
  • homopoliticus säger:

    Nej jag tycker inte att jag var för snabb. Jag tycker generellt att det är väldigt tveksamt att politiker ska låta sig bjudas på saker av privata företag, med tanke på att de besitter lagstiftingsmakt över dessa. Federley hävdar såklart att han jobbade hårt för pengarna, vad annars ska han säga? Vore intressant att se en uträkning gällande det sammalagda värdet av det han mottog, och jämföra det med prestationen i form av bloggande. Jag gissar att han skulle framstå som en av landet smest välbetalda bloggare, räknat per tecken, men vem vet?

    2010-02-13 | 15:43:03

Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar