Min blogg vibrerar på en högre frekvens

Politometern har gjort ett försök att ranka politiska bloggar efter inflytande, och det lät ju kul tänkte jag och kastade ett öga på vänsterdelen. Jinge toppar såklart, och Ali. Mitt egna lilla hörn av nätet fanns överhuvudtaget inte med på listan, vilket kan tyckas märkligt vid en första titt, eftersom sedan länge avsomnade bloggsidor faktiskt rankas, och rankas högt.

Men alla mysterier har sin förklaring, så också detta:
Vi som läste new age-storsäljaren "Den Nionde Insikten" på 90-talet vet att när människor har absorberat innebörden i de första åtta insikterna som författaren James Redfield delar med sig av, och förfinat sitt tänkande och sin andlighet tillräckligt, så kommer de att börja vibrera på en högre frekvens än vanligt trög materia, och bli osynliga på kuppen.

Bevis: Mayaindianerna.

Förmodligen gäller det även saker som vi högfrekventa personer skapar.
Min blogg är helt enkelt så andligt och moraliskt raffinerad och full av djupa insikter att den inte registreras på vanliga blogglistor, skötta av trögvibrerande människor. Kanske är det Jinges tur att nå transcendensen nästa år. Än så länge är det vad jag kan se bara jag och Jonas Sjösted här.

Kommentarer

  • daniel säger:

    haha udnerbart xD!!

    2010-01-28 | 12:57:02
  • Raoul PETE Joacim Parfalk säger:

    Haha jag MINNS Chanot o Grott som VÄLDIGT rasistiska ZIONISTER som din VIBRATOR just nu tycks vara Kristna SS GOD SQUADS G mailarnas Porrsmappare Osvalda Bush sorts IT Quilsingar som på WEGGIE RAF Nazist vis Sabotera Bromölla bibblans datorer p ÖST Tysakt STASI vis fan Jörg Haiders vart också ZIONS Nazist Bög ju

    2010-01-28 | 14:14:32
  • Thomas säger:

    Tror du måste anmäla din blogg hos dem för att kunna vara med på listan. Bra blogg förresten!

    2010-01-29 | 15:17:58
    Bloggadress: http://thomasdrost.se/
  • homopoliticus säger:

    Tackar och bockar Thomas! Men jag undrar jag om alla 200 vänsterbloggar de listar verkligen anmält sig hos dem, speciellt med tanke på att en del inte är aktiva.

    2010-01-30 | 01:05:40
  • Stollentuna säger:

    Den där politometern är lite märklig. Upptäckte den när jag såg i statistiken att någon hittat till min blogg via den där sidan. När jag kolla in den såg jag att jag fanns listad över vänsterpartister trots att jag inte skrivit någonstans att jag är med i Vänsterpartiet, bara Ung Vänster. Jag misstänker att de har kopierat Bloggvänsterns "medlemslista" för anmält mig, det har jag inte. Men det förklarar ju dock inte varför du saknas där. Att den rödgröna bloggen och Alliansfritt Sverige klassas som sossar gör ju inte sidan mindre märklig...

    2010-01-30 | 03:40:45
    Bloggadress: http://stollentuna.wordpress.com/
  • homopoliticus säger:

    Ja Politometern har nog en del att snickra vidare på. Man kan ju också fråga sig om just länkningar är det ultimata sättet att mäta inflytande, de kan ju rätt lätt manipuleras. Men jag är inte sur över att jag inte kom med, mest lite nyfiken på vad som hänt. Att Jonas Sjöstedts blogg däremot inte listas bland de mst inflytelserika på vänserkanten är däremot rätt klantingt.

    2010-01-30 | 11:47:38
  • Johannes säger:

    Det var ju mycket märkligt att inte din blogg fanns med faktiskt. Till och med min förra blogg (http://hannes2.blogg.se) fanns med på den smickrande 534 platsen. Jag fick en smärre chock faktiskt, så jag är smickrad;). Och sägas bör att jag har visserligen hållt i gång den bloggen sedan 2006 drygt (möjligen 2007), haft ganska få läsare och inte alls registrerat den på politometern. Nu har jag dock registrerat min nya blogg. Sedan kan jag bara instämma attt själva rankningen kändes ganska märklig.

    2010-02-04 | 17:29:34
    Bloggadress: http://johannesc.wordpress.com
  • homopoliticus säger:

    Vaddå, ingen tror på min Transcendensteori?



    Nä, kanske inte. Kanske kan vara nåt tekniskt fel. Den syns inte på inflytande.se heller, och knuffwidgeten funkar so-so ibland. Men jag vet inte, missar man nåt genom att inte rankas? Jag tror inte att jag skulle hamna tillräckligt högt upp för att det skulle kittla mitt ego iallafall, hehe.

    2010-02-04 | 18:04:13
  • Johannes säger:

    Haha, kanske inte;). Kan ju ifall du vill ha något som funkar hela tiden rekommendera wordpress, väldigt smidigt och mer lätthanterligt + fler funktioner. Det var ju anledningen till att jag bytte, blogg.se hade ju en förmåga att krångla titt som tätt och sedan är wordpress mer komplett. Sry för OT förresten.

    2010-02-04 | 18:07:35
    Bloggadress: http://johannesc.wordpress.com
  • homopoliticus säger:

    Wordpress kanske inte är så dumt, din blogg ser fin ut! Men jag är ju liksom nöjd med den form som jag knåpat ihop här på blogg.se, vet inte om jag skulle kunna modda Wordpress på samma sätt?

    2010-02-04 | 22:30:23

Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar