Annie Lööf passade på med dolken


J

ag hade egentligen tänkt skriva om andra saker idag än Juholtdrevet och dess efterdyningar. Men den ständigt leende Annie Lööf har ju blivit lite av ett återkommande tema på den här bloggen och jag kan inte låta bli att föra vidare den här lilla pärlan. Som jag redan skrivit så har centerns partiledare alltså bostadstrixat på samma sätt som Juholt med dubbla boenden och sambos. Och på hennes blogg kan man läsa:


"När min man flyttade in kunde jag enligt riksdagsförvaltningen bestämma själv om jag skulle ha hela ersättningen eller inte eftersom jag de facto har två lägenheter i mitt uppdrag."


Därför är det svar hon ger till Expressens TV-team när hon intervjuas om Juholtaffären jättekonstigt:


Lööf: "Jag tycker att det är viktigt att är man politiker, förtroendevald, sitter på folkets mandat i riksdagen då måste man också följa dom regelverk som finns."
Reporter: "Och det har han inte gjort menar du?"
Lööf: "Nej det är ju uppenbart så att det regelverk som finns inte har följts av Håkan Juholt."

 

Kanske det ofrivilliga ögontickset
precis innan hon svarar avslöjar Annie Lööfs verkliga känslor inför frågan. Hon vet ju att det inte finns något regelverk, att Håkan Juholt precis som hon själv har varit fri att välja hur han ska göra med hyran. Men tar ändå chansen att sticka kniven i en politisk motståndare, mot bättre vetande. Hur var det nu, var Lööf en anhängare av Margaret Thatchers ledarstil?


Men att kasta sten i glashus kanske är en centerpartistisk paradgren? Mikael Andersson, lokal c-politiker skrev om "Det moraliska förfallet inom socialdemokratin". Förmodligen innan nån hann påpeka det här för honom. Eller det här. Eller det här. Eller, som sagt, det här. (Han släpper inte igenom kritiska kommentarer.)



Kommentarer

  • Lasse Strömberg säger:

    Din blogg har blivit vansinnigt svårläst.

    Små gråfärgade bokstäver på vit botten är ingen höjdare, om man säger så.

    2011-10-18 | 15:24:00
    Bloggadress: http://fotolasse.se
  • Staffan säger:

    Vilken browser har du Lasse?

    2011-10-18 | 16:08:56
  • Lasse Strömberg säger:

    Jag använder Chrome. Jag har testat din omgjorda blogg med Internet Explorer och Firefox också.

    Den är klart bäst i IE. Men den är i princip oläsbar i både Chrome och Firefox, dock något bättre i Firefox, men inte mycket.



    Jag kan skicka en jpg-bild av skärmdump om jag får din e-post, så får du se hur det ser ut i Chrome.

    2011-10-18 | 18:35:04
    Bloggadress: http://fotolasse.se
  • Staffan säger:

    Konstigt Lasse, i min browser är dem klart läsbar, men texten är lite skörare i IE. Gör gärna en skärmdump!

    2011-10-18 | 18:40:55
  • Viveka säger:

    Ja, dessa är också mina slutsatser, men jag funderade vidare på var roten till skiten kom och hamnade återigen hos C-partiets nya ledare.

    Måntro hon valt denna fula smutskastingskampanj på socialdemokratin bekostnad, därför Maud Olofsson haft ett så tarfligt kansli, där det ju idag tydlig, att reglerna för ersättning vid egen bostad, har varit mycket nyckfull.

    Och C-partiets nya ledare, som hela tiden påtalat sig vetat "reglerna", försöker härmed sätta sin ledarposition, genom tvätta C- skitiga byk, offentligt.

    2011-10-20 | 22:31:10

Kommentera inlägget här:







Twingly Blog Search link:http://homopoliticus.blogg.se/ sort:published


Netroots - Socialdemokraterna



Politik bloggar